«Ζωγραφική & εγκέφαλος»: Έκθεση της Ρηνιώς Μουρέλου

2020-08-03
 «Βάζο», 1984, Κατασκευή με τρία λευκά παράλληλα κόντρα πλακέ τα οποία χρωματίζονται έμμεσα με φώτα νέον, 90X80 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2921
«Βάζο», 1984, Κατασκευή με τρία λευκά παράλληλα κόντρα πλακέ τα οποία χρωματίζονται έμμεσα με φώτα νέον, 90X80 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2921

«Ζωγραφική & εγκέφαλος» της Ρηνιώς Μουρέλου, είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης που εγκαινιάζεται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα την Παρασκευή 28 Αυγούστου (ώρα 19.30).

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: "Η μαθηματικός-εικαστικός Ρηνιώ Μουρέλου ασχολείται τα τελευταία σαράντα χρόνια με τη σύγχρονη προσέγγιση για την ανθρώπινη σκέψη και αντίληψη. Οι δημιουργίες της αποτελούν έργα στοχασμού για τη δομή του ανθρώπινου νου που συνάδουν με τις σύγχρονες απόψεις της επιστήμης γύρω από το ίδιο θέμα. Προκειμένου να αποτυπώσει τις ταυτόχρονες λειτουργίες του εγκεφάλου, η Ρηνιώ Μουρέλου κατασκευάζει μοντέλα-παζλ, με διαφορετικές μεταξύ τους εικαστικές γραφές. Ταυτόχρονα πειραματίζεται με τα υλικά. Ο καμβάς και η τρισδιάστατη χρήση του (επίπεδα, λωρίδες, ανοίγματα), τα «φωτεινά κουτιά» και άλλες τεχνικές φιλτράρουν δύσκολα προβλήματα του νου μέσα από μια αφοπλιστική, σχεδόν παιδική λιτότητα, μέσα από απλά καθημερινά θέματα, όπως δένδρο, έντομα, βάρκα, σπίτι, αλλά και περισσότερο σύνθετα όπως το σύμπαν, τα σπίτια με χαρές και λύπες, αλλά και συναισθήματα όπως η αγάπη."

«Ψάρι», Κοπτική σαν δαντέλα σε μουσαμά. Λευκή σειρά. Ακρυλικά, 70Χ100 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3752
«Ψάρι», Κοπτική σαν δαντέλα σε μουσαμά. Λευκή σειρά. Ακρυλικά, 70Χ100 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3752

«Ξεκινώντας από τον σουρεαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, δίνει μια δική της άποψη στη μη υλικότητα των μέσων, επιτρέποντας με τόλμη στο συναίσθημα να συμμετέχει παντού. Η εμπειρία των μαθηματικών, των υπολογιστών σε σχέση με τη συνδετική θεωρία για τη λειτουργία του εγκεφάλου, αποδεικνύουν ότι τέχνη, τεχνολογία και επιστήμη αποκαλύπτουν συνεχώς τον άγνωστο, τον ανεξερεύνητο και τελικά θαυμαστό κόσμο της ύπαρξης» αναφέρει η κ. Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Γενική Γραμματέας του Δ.Σ. του Τελλογλείου Ιδρύματος και Καθηγήτρια Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ, στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης.

«Δένδρο», Ζωγραφική των Σκιών, 194Χ102Χ11,5 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3949
«Δένδρο», Ζωγραφική των Σκιών, 194Χ102Χ11,5 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3949

Το έργο της Ρηνιώς Μουρέλου έχει παρουσιαστεί σε 20 ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Λονδίνο και στο Windsor, καθώς και σε πολλές ομαδικές.

«Πλοίο», Παζλ με πέντε έργα κοπτικής σε τρία παράλληλα επίπεδα μουσαμά το καθένα. Σειρά Καραμέλες. Ακρυλικά, 180Χ120 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2916
«Πλοίο», Παζλ με πέντε έργα κοπτικής σε τρία παράλληλα επίπεδα μουσαμά το καθένα. Σειρά Καραμέλες. Ακρυλικά, 180Χ120 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2916

Διάρκεια έκθεσης: 28 Αυγούστου - 4 Οκτωβρίου 2020

**Στο Τελλόγλειο Ίδρυμα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής προστασίας για εργαζόμενους και επισκέπτες στους χώρους εντός και εκτός κτιρίου.

Για τον λόγο αυτό -ζητούμε την κατανόησή σας-, είναι απαραίτητη η κράτηση για την είσοδο στις εκθέσεις στο 2310-991610.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Πρόσφατες δημοσιεύσεις 

Τα νέα της εβδομάδας
 

Χρηματοδότηση ύψους 405.000€ ανακοινώνεται από το ΥΠΠΟΑ, για την επιχορήγηση ή και αιγίδα έργων και δράσεων σχετικών με την έννοια του εκπατρισμού με αφορμή την άφιξη και ενσωμάτωση των ελληνικών πληθυσμών στην Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι επιχορηγήσεις ανακοινώνονται σε συνέχεια της σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος που δημοσιεύθηκε...

Το κτήριο του παλαιού Μουσείου Ακροπόλεως, η αποκατάσταση του οποίου πραγματοποιείται με χρηματοδότηση 3,5 εκ. ευρώ μέσω του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020, επισκέφθηκε χθες η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης. Στο πλαίσιο της επίσκεψής τους ενημερώθηκαν από εκπροσώπους του ανάδοχου για το έργο, το...

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της προσβασιμότητας των μουσείων, των αρχαιολογικών χώρων και γενικά των πολιτιστικών υποδομών της χώρας, το Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών καθίσταται προσβάσιμο για εμποδιζόμενα κινητικά άτομα και άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης, μέσω ψηφιακής εικονικής περιήγησης. Ήδη ξεκίνησε η εφαρμογή του, όχι μόνο με έντυπο...