«Ζωγραφική & εγκέφαλος»: Έκθεση της Ρηνιώς Μουρέλου

2020-08-03
 «Βάζο», 1984, Κατασκευή με τρία λευκά παράλληλα κόντρα πλακέ τα οποία χρωματίζονται έμμεσα με φώτα νέον, 90X80 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2921
«Βάζο», 1984, Κατασκευή με τρία λευκά παράλληλα κόντρα πλακέ τα οποία χρωματίζονται έμμεσα με φώτα νέον, 90X80 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2921

«Ζωγραφική & εγκέφαλος» της Ρηνιώς Μουρέλου, είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης που εγκαινιάζεται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα την Παρασκευή 28 Αυγούστου (ώρα 19.30).

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: "Η μαθηματικός-εικαστικός Ρηνιώ Μουρέλου ασχολείται τα τελευταία σαράντα χρόνια με τη σύγχρονη προσέγγιση για την ανθρώπινη σκέψη και αντίληψη. Οι δημιουργίες της αποτελούν έργα στοχασμού για τη δομή του ανθρώπινου νου που συνάδουν με τις σύγχρονες απόψεις της επιστήμης γύρω από το ίδιο θέμα. Προκειμένου να αποτυπώσει τις ταυτόχρονες λειτουργίες του εγκεφάλου, η Ρηνιώ Μουρέλου κατασκευάζει μοντέλα-παζλ, με διαφορετικές μεταξύ τους εικαστικές γραφές. Ταυτόχρονα πειραματίζεται με τα υλικά. Ο καμβάς και η τρισδιάστατη χρήση του (επίπεδα, λωρίδες, ανοίγματα), τα «φωτεινά κουτιά» και άλλες τεχνικές φιλτράρουν δύσκολα προβλήματα του νου μέσα από μια αφοπλιστική, σχεδόν παιδική λιτότητα, μέσα από απλά καθημερινά θέματα, όπως δένδρο, έντομα, βάρκα, σπίτι, αλλά και περισσότερο σύνθετα όπως το σύμπαν, τα σπίτια με χαρές και λύπες, αλλά και συναισθήματα όπως η αγάπη."

«Ψάρι», Κοπτική σαν δαντέλα σε μουσαμά. Λευκή σειρά. Ακρυλικά, 70Χ100 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3752
«Ψάρι», Κοπτική σαν δαντέλα σε μουσαμά. Λευκή σειρά. Ακρυλικά, 70Χ100 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3752

«Ξεκινώντας από τον σουρεαλισμό και την εννοιολογική τέχνη, δίνει μια δική της άποψη στη μη υλικότητα των μέσων, επιτρέποντας με τόλμη στο συναίσθημα να συμμετέχει παντού. Η εμπειρία των μαθηματικών, των υπολογιστών σε σχέση με τη συνδετική θεωρία για τη λειτουργία του εγκεφάλου, αποδεικνύουν ότι τέχνη, τεχνολογία και επιστήμη αποκαλύπτουν συνεχώς τον άγνωστο, τον ανεξερεύνητο και τελικά θαυμαστό κόσμο της ύπαρξης» αναφέρει η κ. Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Γενική Γραμματέας του Δ.Σ. του Τελλογλείου Ιδρύματος και Καθηγήτρια Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ, στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης.

«Δένδρο», Ζωγραφική των Σκιών, 194Χ102Χ11,5 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3949
«Δένδρο», Ζωγραφική των Σκιών, 194Χ102Χ11,5 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.3949

Το έργο της Ρηνιώς Μουρέλου έχει παρουσιαστεί σε 20 ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Λονδίνο και στο Windsor, καθώς και σε πολλές ομαδικές.

«Πλοίο», Παζλ με πέντε έργα κοπτικής σε τρία παράλληλα επίπεδα μουσαμά το καθένα. Σειρά Καραμέλες. Ακρυλικά, 180Χ120 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2916
«Πλοίο», Παζλ με πέντε έργα κοπτικής σε τρία παράλληλα επίπεδα μουσαμά το καθένα. Σειρά Καραμέλες. Ακρυλικά, 180Χ120 εκ. Τ.Ι.Τ. 2015.2916

Διάρκεια έκθεσης: 28 Αυγούστου - 4 Οκτωβρίου 2020

**Στο Τελλόγλειο Ίδρυμα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής προστασίας για εργαζόμενους και επισκέπτες στους χώρους εντός και εκτός κτιρίου.

Για τον λόγο αυτό -ζητούμε την κατανόησή σας-, είναι απαραίτητη η κράτηση για την είσοδο στις εκθέσεις στο 2310-991610.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Πρόσφατες δημοσιεύσεις 

Τα νέα της εβδομάδας
 

Πώς αποτυπώνεται η ιστορική πραγματικότητα σε κάτι τόσο μικρό, όσο ένα γραμματόσημο; Εικόνες και χάρτες με ισχυρούς συμβολισμούς σε ένα «ευτελές» τεκμήριο ταξιδεύουν στον κόσμο μεταφέροντας εθνικά μηνύματα...

Brennus was chieftain of the Senones tribe who defeated the Romans at the Battle of Allia in 390 BC. He led an army of Cisalpine Gauls in the attack on Rome and held the city for several months. Brennus's sack of Rome was the only time in 800 years the city was occupied by a non-Roman army before the fall of the city to the Visigoths in 410 AD. ...

​Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, προχωρούν οι εργασίες καθαρισμού στο ιστορικό κτήριο του Τυποβαφικού Εργαστηρίου με την επωνυμία «Βιοτεχνία Ελληνικών Μαντηλιών (ΒΕΜ)» στην οδό Πλαταιών, στο Μεταξουργείο.