Ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοτόπους ελληνικών μουσείων

2020-03-14

Στη σημερινή εποχή το μουσείο, φορέας εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας και έμπνευσης, αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Αυτό εντοπίζεται και στην πλειoψηφία των ελληνικών μουσείων, τα οποία διαθέτουν ιστοτόπους, που συμβάλλουν καθοριστικά στο να γίνει το μουσείο πιο προσιτό και ανοιχτό στην κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό, συναντάμε και τα ψηφιακά παιχνίδια, που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά, και υποστηρίζουν τη διαδικασία της μάθησης με ψυχαγωγικό τρόπο. Σύμφωνα με την κ. Μανώλη Βάια, τα ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοτόπους διακρίνονται σε έξι κατηγορίες:

α) Δημιουργικό παιχνίδι: Ο επισκέπτης - χρήστης καλείται να δημιουργήσει κάτι καινούριο, π.χ. μια ζωγραφιά, μια ιστορία,

β) Ξενάγηση: Η επιλογή ενός θέματος από τον επισκέπτη συνεπάγεται και τη βοήθεια ενός «ειδικού» με τις κατευθύνσεις του οποίου ακολουθείται μια συγκεκριμένη πορεία με γνωστικό κατά βάση στόχο,

γ) Διαδραστικές παραπομπές: Ο επισκέπτης εξερευνά ένα θέμα που τον ενδιαφέρει επιλέγοντας εικόνες και λέξεις, οι οποίες αποτελούν συνδέσμους και παραπέμπουν σε πληροφορίες,

δ) Παιχνίδια παζλ /μυστηρίου: Ο επισκέπτης-χρήστης καλείται να σκεφτεί και να κάνει τους απαραίτητους συσχετισμούς προκειμένου να ενώσει τα κομμάτια του παζλ ή να βρει τη λύση του μυστηρίου,

ε) Παιχνίδια ρόλων: Ο επισκέπτης επιλέγει μια ιστορία κι ένα ρόλο και κατά την εξέλιξη της ιστορίας καλείται να πάρει αποφάσεις και να βλέπει τις συνέπειες,

στ) Προσομοιώσεις (simulation): Χρησιμοποιείται ένα μοντέλο και ο επισκέπτης επιλέγει και καθορίζει το αποτέλεσμα.

Παρακάτω, θα βρείτε ορισμένα από αυτά τα παιχνίδια για τη δική σας διασκέδαση. 


Σοφία Καρούνη

Υποψήφια Διδάκτωρ, 

Αρχαιολόγος - Μουσειολόγος

Βιβλιογραφία:

Οικονόμου, Μ., 2003. Μουσείο: Αποθήκη ή ζωντανός οργανισμός; Κριτική, Αθήνα

Μανώλη, Β., 2010. «Ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοσελίδες ελληνικών μουσείων για μαθητές Δημοτικού Σχολείου».Στο: Τζιμογιάννης, Α. (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», τόμος ΙΙ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος (23-26 Σεπτεμβρίου 2010), σ. 263-266

Πρόσφατες δημοσιεύσεις 

Τα νέα της εβδομάδας
 

Έχουμε περάσει σε μια εποχή που ο ψηφιακός κόσμος κυριαρχεί και οι διαδικτυακές συναντήσεις είναι πλέον μια καθημερινότητα. Υπάρχει τρόπος, όμως, να τις κάνουμε λιγάκι πιο ενδιαφέρουσες; Και βέβαια υπάρχει! Πέρα από τα tips που μπορείτε να βρείτε διαδικτυακά για ένα πετυχημένο video meeting, ειδικά σε επαγγελματικό επίπεδο, σας παρουσιάζουμε την...

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το πρόγραμμα του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2021» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ολοκληρώθηκε με επιτυχία, συμβάλλοντας σημαντικά, στην ανάπτυξη συνεργειών πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης δημιουργίας. Ο θεσμός προσέφερε ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων υψηλής ποιότητας και αισθητικής, με...