Ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοτόπους ελληνικών μουσείων

2020-03-14

Στη σημερινή εποχή το μουσείο, φορέας εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας και έμπνευσης, αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Αυτό εντοπίζεται και στην πλειoψηφία των ελληνικών μουσείων, τα οποία διαθέτουν ιστοτόπους, που συμβάλλουν καθοριστικά στο να γίνει το μουσείο πιο προσιτό και ανοιχτό στην κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό, συναντάμε και τα ψηφιακά παιχνίδια, που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά, και υποστηρίζουν τη διαδικασία της μάθησης με ψυχαγωγικό τρόπο. Σύμφωνα με την κ. Μανώλη Βάια, τα ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοτόπους διακρίνονται σε έξι κατηγορίες:

α) Δημιουργικό παιχνίδι: Ο επισκέπτης - χρήστης καλείται να δημιουργήσει κάτι καινούριο, π.χ. μια ζωγραφιά, μια ιστορία,

β) Ξενάγηση: Η επιλογή ενός θέματος από τον επισκέπτη συνεπάγεται και τη βοήθεια ενός «ειδικού» με τις κατευθύνσεις του οποίου ακολουθείται μια συγκεκριμένη πορεία με γνωστικό κατά βάση στόχο,

γ) Διαδραστικές παραπομπές: Ο επισκέπτης εξερευνά ένα θέμα που τον ενδιαφέρει επιλέγοντας εικόνες και λέξεις, οι οποίες αποτελούν συνδέσμους και παραπέμπουν σε πληροφορίες,

δ) Παιχνίδια παζλ /μυστηρίου: Ο επισκέπτης-χρήστης καλείται να σκεφτεί και να κάνει τους απαραίτητους συσχετισμούς προκειμένου να ενώσει τα κομμάτια του παζλ ή να βρει τη λύση του μυστηρίου,

ε) Παιχνίδια ρόλων: Ο επισκέπτης επιλέγει μια ιστορία κι ένα ρόλο και κατά την εξέλιξη της ιστορίας καλείται να πάρει αποφάσεις και να βλέπει τις συνέπειες,

στ) Προσομοιώσεις (simulation): Χρησιμοποιείται ένα μοντέλο και ο επισκέπτης επιλέγει και καθορίζει το αποτέλεσμα.

Παρακάτω, θα βρείτε ορισμένα από αυτά τα παιχνίδια για τη δική σας διασκέδαση. 


Σοφία Καρούνη

Υποψήφια Διδάκτωρ, 

Αρχαιολόγος - Μουσειολόγος

Βιβλιογραφία:

Οικονόμου, Μ., 2003. Μουσείο: Αποθήκη ή ζωντανός οργανισμός; Κριτική, Αθήνα

Μανώλη, Β., 2010. «Ψηφιακά παιχνίδια σε ιστοσελίδες ελληνικών μουσείων για μαθητές Δημοτικού Σχολείου».Στο: Τζιμογιάννης, Α. (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», τόμος ΙΙ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος (23-26 Σεπτεμβρίου 2010), σ. 263-266

Πρόσφατες δημοσιεύσεις 

Τα νέα της εβδομάδας
 

Πώς αποτυπώνεται η ιστορική πραγματικότητα σε κάτι τόσο μικρό, όσο ένα γραμματόσημο; Εικόνες και χάρτες με ισχυρούς συμβολισμούς σε ένα «ευτελές» τεκμήριο ταξιδεύουν στον κόσμο μεταφέροντας εθνικά μηνύματα...

Brennus was chieftain of the Senones tribe who defeated the Romans at the Battle of Allia in 390 BC. He led an army of Cisalpine Gauls in the attack on Rome and held the city for several months. Brennus's sack of Rome was the only time in 800 years the city was occupied by a non-Roman army before the fall of the city to the Visigoths in 410 AD. ...

​Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, προχωρούν οι εργασίες καθαρισμού στο ιστορικό κτήριο του Τυποβαφικού Εργαστηρίου με την επωνυμία «Βιοτεχνία Ελληνικών Μαντηλιών (ΒΕΜ)» στην οδό Πλαταιών, στο Μεταξουργείο.