Η "Χάρτα των Δικαιωμάτων των Επισκεπτών"

Γράφει η Σοφία Καρούνη
Οι έρευνες στον τομέα των μουσείων δείχνουν ότι το κοινό γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό αναφορικά με την ποιότητα της εξυπηρέτησης, ανεξάρτητα από το είδος του μουσείου. Η ανταπόκριση στις ανάγκες των επισκεπτών είναι βασικό στοιχείο και πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν από όλους τους φορείς.
Ποιές είναι, όμως, αυτές οι ανάγκες;
Το 2001 το Visitor Services Association των Η.Π.Α. δημοσίευσε έναν κατάλογο κοινών αναγκών για τους επισκέπτες με τίτλο "Χάρτα των Δικαιωμάτων του Επισκέπτη"/ "Visitor's Bill of Rights". Πρόκειται, λοιπόν, για τις εξής:
1. Άνεση: "Ικανοποίησε τις βασικές μου ανάγκες"
2. Προσανατολισμός: "Διευκόλυνέ με να βρω τον δρόμο μου στο μουσείο"
3. Υποδοχή: "Κάνε με να νιώσω ευπρόσδεκτος"
4. Ευχαρίστηση: "Θέλω να διασκεδάσω"
5. Εγκοινωνισμός: "Ήρθα για να περάσω λίγο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μου"
6. Σεβασμός: "Δέξου ποιος είμαι και τι ξέρω"
7. Επικοινωνία: "Βοήθησέ με να καταλάβω και άσε με να μιλήσω κι εγώ"
8. Μάθηση: "Θέλω να μάθω κάτι καινούριο"
9. Επιλογή και έλεγχος: "Άσε με να επιλέξω και δώσε μου την ευκαιρία να ασκήσω κριτική"
10. Αυτοπεποίθηση: "Πρόσφερέ μου πρόκληση στην οποία ξέρω ότι μπορώ να αντεπεξέλθω"
11. Αναζωογόνηση: "Βοήθησέ με να νιώσω ανανεωμένος"
Τα μουσεία θα πρέπει να δίνουν διαρκώς την απαιτούμενη σημασία στους επισκέπτες. Η λεπτομερής γνώση του κοινού, υπαρκτού ή δυνητικού, είναι υψίστης σημασίας για τη μελλοντική επιβίωση ενός μουσείου.
Πηγές:
Rand, J., 2001. "Visitor's Bill of Rights". In: Adams, R., (ed.), Museum Visitor Services Manual, pp. 13-14
Black, G., 2009. Το Ελκυστικό Μουσείο. Μουσεία και Επισκέπτες, Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Μάθετε πρώτοι τα νέα!

SUMMER CAMP ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ARCHAEOLOGISTS DISCOVER ANCIENT EGYPTIAN TOMBS AND MUMMIFICATION WORKSHOPS

2,700-Year-Old Saddle Found in China
